Jumaat, 22 Julai 2011

Anugerah PBS 2011

Salam Lembaran 2009
Pada setiap dua tahun sekali, Persatuan Bawean Singapura (PBS) akan mengadakan penyampaian anugerah-anugerah PBS. Penyampaian ini lazimnya dilakukan di majlis Salam Lembaran PBS yang di adakan setiap tahun sempena perayaan Eid-ul-Fitr.  Majlis Salam Lembaran PBS pada tahun ini berupa Jamuan Teh di Hotel Furama.  Ianya akan diadakan pada tanggal 17hb September 2011.
Bawean Teladan 2006
Anugerah Bawean Teladan, Anugerah Bawean Jasawan dan Anugerah Bawean Cermerlang adalah di antara anugerah-anugerah yang pernah diberikan oleh PBS kepada anak-anak Bawean Singapura.  Pada tahun ini Anugerah Bawean  Jasawan International pula akan diperkenalkan. Anugerah ini akan diberikan kepada anak-anak Bawean warga asing yang telah banyak menabur jasa mereka kepada masyarakat.  Di antara anugerah-anugerah yang diberikan di majlis Salam Lembaran, Anugerah Bawean Teladan adalah anugerah yang unggul di mana hanya seorang sahaja yang layak menerimanya.
Bawean Teladan 2007
Anugerah Bawean Teladan ini adalah satu pengiktirafan dari PBS kepada anak-anak Bawean Singapura yang telah membuat pencapaian yang dapat dibanggakan oleh masyarakat Bawean.  PBS berharap anugerah ini dapat memberi dorongan kepada generasi muda Bawean Singapura untuk berusaha meningkatkan diri masing-masing ke tahap yang lebih tinggi di dalam menjalani penghidupan ini.
Bawean Teladan 2009
Pertama kali anugerah ini diadakan ialah pada tahun 1999.  Pada tahun itu, Encik Hj Ridzwan Dzafir, mantan Director-General, Trade Development Board yang juga pernah menjadi Presiden MUIS dan Duta Besar ke Bangladesh, telah menerima Anugerah Bawean Teladan yang pertama.  Kali terakhir penyampaian anugerah ini diadakan adalah pada tahun 2009. Penerima Anugerah Bawean Teladan pada tahun itu adalah Encik Suhaimi, seorang usahawan yang berjaya.
Tulisan mengenai Encik Hj Ridzwan Dzafir
Pada tahun ini, Anugerah Bawean Teladan 2011 akan diberikan kepada seorang yang sangat berbakat dan kreatif.  Dengan menggunakan ilmu pengetahuan dan kemahiran yang ada, beliau telah memperkenalkan bangsa Bawean keseluruh dunia melalui kerjayanya.
Bawean Jasawan 2007
Persiapan-persiapan bagi acara penyampaian anugerah-anugerah PBS di majlis Salam Lembaran 2011 sedang giat dilakukan oleh ahli-ahli jawatankuasa PBS.  Tiket-tiket untuk menghadiri ke majlis ini  pula telah pun diusahakan dan akan siap tidak lama lagi.  Perkembangan selanjutnya akan dikhabarkan di blog ini dan juga di Facebook PBS.
Bawean Jasawan 2009

Tiada ulasan:

Catat Ulasan